حنا بیوتی

پشتیبانی واتساپ

همه ی مقالات

شناخت انواع تایپ پوست و نحوه مراقبت از هرنوع پوست
شناخت انواع تایپ پوست و نحوه مراقبت از هرنوع پوست
نویسنده: حنا بیوتی
تاریخ انتشار 29 شهریور 1403

شناخت انواع تایپ پوست  و نحوه مراقبت از  هر نوع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع مختلف پوست استفاده می شود. به عنوان مثال، طبقه بندی فیتزپاتریک که برای اولین بار در سال 1975 توصیف شد، بر اساس رنگ پوست و واکنش آن به قرار گرفتن در معرض نور خورشید میباشد. از جمله برای تعیین انواع پوست مناسب فاکتور محافظتی در برابر آفتاب یا پیش بینی خطر سرطان پوست استفاده می شود. با این حال، از نظر زیبایی، پوست بر اساس چندین عامل مرتبط با تعادل آن طبقه بندی می شود مانند: ترشح چربی، آبرسانی و سطح حساسیت.

 

 

 

بنابراین، هر تایپ پوستی ویژگی های خاص خود را دارد و نیاز به مراقبت های متفاوتی دارد.

نوع پوست توسط ژنتیک فرد تعیین می شود، اگرچه تحت تأثیر عوامل دیگری نیز قرار می گیرد و می تواند با گذشت زمان تغییر کند ومتغیر گردد.

 بر اساس ویژگی های ذکر شده، پنج نوع پوست سالم وجود دارد: معمولی، خشک، چرب، مختلط (هم پوست چرب و هم پوست خشک) و حساس. در زیر ویژگی های اصلی هر نوع پوست را بررسی میکنیم .

 

 

پوســــت معمولــــــی 

این پوست نه بسیار خشک است و نه خیلی چرب. بافتی منظم و بدون نقص و ظاهری تمیز و نرم دارد و نیاز به مراقبت روتین و ملایم دارد 🥰.

🔗خرید کرم ضد لک و روشن کننده پوست هانگلن حجم 45 گرم

 

پوســـــت حســـــــاس

پوست حساس بیشتر مستعد واکنش به محرک هایی است که پوست معمولی هیچ واکنشی به آنها ندارد. این یک پوست شکننده است که معمولاً با احساس ناراحتی مانند گرما، سفتی، قرمزی یا خارش همراه است. این نوع پوست عملکرد سدی (یا محافظتی) خود را از دست می دهد و ورود میکروارگانیسم ها و مواد محرک را آسان می کند و احتمال ابتلا به عفونت و واکنش های آلرژیک را افزایش می دهد. این یک پوست ظریف است و برای مبارزه با خشکی، زبری و ظاهر معمول خود نیاز به مراقبت بیشتری دارد. گاهی به جای حساس به پوست تحریک شده نیز گفته می شود، اما این اصطلاحات مترادف هستند و هیچ تفاوت پوستی بین آنها وجود ندارد.این پوست را باید با انواع روتین بالابرنده سطح دفاعی پوست مقاوم سازی کرد .که در فروشگاه اینترنتی حناگالری بهنرین سرم های محافظتی سطح دفاعی پوست موجود میباشد.

 

 

 🔗💜 خرید بهترین محصولات مراقبت از پوست💜 

 

 

 

 

 

پوســــــــت خشـــــــک

در بسیاری از موارد خشکی پوست در اثر عوامل خارجی مانند آب و هوا، رطوبت کم هوا و غوطه ور شدن در آب داغ ایجاد می شود و معمولاً موقتی است. با این حال، برای برخی افراد ممکن است بیشتر رخ دهد و حتی یک بیماری مادام العمر باشد. از آنجایی که پوست خشک می تواند ترک بخورد و آن را بیشتر در معرض باکتری قرار دهد، اگرچه به طور کلی این موضوع جدی نیست، ممکن است باعث سایر اختلالات پوستی مانند اگزما شود یا اگر به درستی مدیریت نشود، مستعد ابتلا به عفونت است.

 علائم و نشانه های پوست خشک ممکن است بسته به عوامل مختلفی مانند سن، وضعیت سلامت یا علت آنها متفاوت باشد. به طور کلی با احساس سفتی و زبری مشخص می شود. همچنین ممکن است رنگ خاکستری خاکستری به همراه داشته باشد و پوسته پوسته شدن پوست، خارش، قرمزی و ترک های کوچکی  ایجاد شود. ترک‌خوردگی پوست معمولاً در پوست‌های بسیار خشک مشاهده می‌شود و ترک‌های کوچکی را ایجاد می‌کند که در موارد جدی‌تر ممکن است عمیق‌تر شود و حتی خونریزی کند.

 پوست آتوپیک یک بیماری پوستی است که با خشکی پوست مشخص می شود که منجر به پوسته پوسته شدن و تحریک و علائم ناراحت کننده مانند خارش می شود. علت اصلی، استعداد ژنتیکی است، اگرچه عوامل دیگری نیز ممکن است باعث بروز آن یا تشدید بیماری شوند، که ممکن است محیطی، آلرژیک، مرتبط با غذا و حتی برخی لباس‌ها باشد. این پوست را باید با یک روتین آبرسان عمقی آبرسانی کرد و کشسانی دوباره پوست را بازیابی کرد. از سرم های سازنده کلاژن پوستی نیز برای بهبود خشکی و عدم کشسانی پوست استفاده کرد. پوست خشک بسیار مستعد پیری زودرس میباشد پس بهتر است از سنین جوانی از قرص های  جلوگیری پیری پوست مانند قرص کوکونات کلاژن مای ویتامینز  یا قرص فیتو  در کنار روتین های پوستی استفاده کرد .                                              

 🔗💖 خرید کپسول های تقویتی پوست 💖

 

پوســـــــــت چــــــــــرب

پوست چرب ظاهری متخلخل، مرطوب و روشن دارد. این به دلیل تولید بیش از حد چربی توسط غدد چربی ایجاد می شود و معمولاً به دلایل ژنتیکی و/یا هورمونی ایجاد میگردد. در نوجوانان و جوانان زیر 30 سال شایع تر است و معمولاً با بروز آکنه مرتبط است.

برای جلوگیری از جوش و یا از بین بردن جوش ها و جای آنها میتوان از سرم های ضد آکنه مانند  سرم نیاسین آمید اوردینری و یا سرم ضدلک شفاف کننده و از بین برنده جای جوش اکسیس وای مدل دارک اسپات  استفاده کرد.

برای متعادل سازی پوست چرب میتوان از شوینده های پوستی کنترل کننده چربی پوست استفاده کرد تا از بروز آکنه و ناهمواری های پوستی جلوگیری کرد .

محصولاتی مانند 🔗ژل شستشوی صورت پوست چرب سیمپل Purifying یا 🔗ژل شستشو صورت گارنیه مدل زغال فعال Pure Active  یا 🔗ژل شستشو پوست چرب Tea Tree بادی شاپ  و🔗تونر گلیکولیک اسید 7% اوردینری لایه بردار و روشن کننده پوست از بهترین های تنظیم کننده چربی پوستند 🔥.

 

 

 

پوســــــــــــت مختلــــــــــــط

بر اساس محل قرارگیری آن، ویژگی های پوست خشک و چرب را نشان می دهد زیرا توزیع غدد چربی و عرق همگن نیست. ناحیه ای که چربی بیشتری دارد معمولاً ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه) است، در حالی که پوست گونه ها طبیعی یا خشک است.­

این نواحی مستعد بروز  علایمی مانند لک یا آکنه میباشند که استفاده از یک سرم متعادل و همه کاره محافظتی پوست بهترین گزینه برای پوست این افراد است مانند

 🔗🔥 سرم سوتینگ بریر اوردینری ترمیم کننده و ابرسان Soothing & Barrier Support Serum.

 

 

برای حفظ سلامتی و درخشش بیشتر همواره نیازه تا پوستی سالم و شاداب داشته باشیم در فروشگاه اینترنتی حناگالری بهترین محصولات اورجینال مراقبتی و آرایشی پوستی برای شما دوستان فراهم شده 🥰💜.

اینجا در مجموعه حناگالری کارشناسان ما جهت مشاوره پوستی و معرفی کامل محصولات و روتین های موجود درخدمت شما هستند.

 

 

ضد آفتاب هانگلن آلمان مدل ضدلک بی رنگ حجم 45 گرم

ضد آفتاب هانگلن آلمان مدل ضدلک بی رنگ حجم 45 گرم

600,000

تومان

خرید کالا
فوم شست و شو و برطرف کننده آکنه و جوش صورت ميستين

فوم شست و شو و برطرف کننده آکنه و جوش صورت ميستين

330,000

تومان

خرید کالا
کرم ضد لک و روشن کننده روز فیداوت  Fadeout Advanced Whitening Day Cream SPF20

کرم ضد لک و روشن کننده روز فیداوت Fadeout Advanced Whitening Day Cream SPF20

690,000

تومان

خرید کالا
کرم پرایمر لیفت کننده رز ایل او وی اس OVS

کرم پرایمر لیفت کننده رز ایل او وی اس OVS

195,000

تومان

خرید کالا

دیدگاه و نظرات کاربران